Logo

 Aktuality 

Město pro byznys startuje již po deváté. Přináší novinky i tradiční pohled na spolupráci radnic s podnikateli

21. 11. 2016

Města a obce s rozšířenou působností celé republiky budou i pro tento rok pod drobnohledem tradičního srovnávacího výzkumu Město pro byznys. Ten má za cíl zhodnocení podnikatelského prostředí a podnikatelských příležitostí v České republice. To vše v kontextu spolupráce vedení měst a obcí s podnikateli a firmami působících v jejich okolí. Letošní ročník je již devátým a kromě tradiční analýzy chystá i několik novinek.

Sledujete-li výzkum dlouhodobě, máme pro vás důležité zprávy. Stejně jako v loňském roce, se budou krajská setkání a vyhlášení regionálních vítězů konat na jaře příštího roku. Konkrétně v únoru a březnu. Opět ve spolupráci se Svazem měst a obcí České republiky. Ale pozor! Stále se posouváme dál, a proto jsme si pro vás i letos připravili některé inovace. Tou nejzásadnější je samostatná kategorie nového odborného partnera projektu, CzechInvestu, o jejíž podobě vás budeme blíže informovat v následujících týdnech.

Právě díky této spolupráci poskytne výzkum nový pohled na podnikatelské prostředí jako celek. Přestože bude tato kategorie mimo klasické hodnocení Města pro byznys, bude zásadní pro srovnání potenciálu tuzemských, ale také zahraničních investic a spolupráce veřejné správy a samotných podnikatelů a firem. V návaznosti na toto téma jsme se rozhodli nastartovat nový ročník výzkumu diskusním setkáním na téma budoucího rozvoje měst a obcí na základě podnikatelských investic. Setkání se uskuteční 14. prosince 2016 v Praze.

Co zůstává nezměněné, je metodika výzkumu. Ve srovnávacím výzkumu Město pro byznys hodnotíme 205 obcí s rozšířenou působností a 22 městských částí hlavního města Prahy. Jednotlivá města jsme hodnotili na základě tvrdých dat. Celkem jsou města hodnocena na základě 34 kritérií rozdělených do dvou oblastí. Obě oblasti obsahují 17 kritérií a je jim přidělena váha 50%. První oblast se týká podnikatelského prostředí a obsahuje data, jako jsou například podíl středních a velkých firem v místním podnikatelském prostředí, dlouhodobá nezaměstnanost či konkurence na pracovním trhu. Druhou oblastí je přístup veřejné zprávy, kde nalezneme mimo jiné hodnocení na základě úspěšnosti získávání dotací, hospodaření radnice - iRatingu nebo na základě výše daně z nemovitostí pro podnikatele.

Zpět
© 2019 Communa, s.r.o., Všechna práva vyhrazena
Kontakt   |    Mapa stránek
Vytvořil artbox, s.r.o.
Partneri 2019