Logo

 Tiskové zprávy 

Výzkum: nejlepším městem pro podnikání v Moravskoslezském kraji jsou Odry

7. 9. 2011

Srovnávací výzkum Město pro byznys, který již čtvrtým rokem vyhodnocuje podnikatelské prostředí v 227 obcích České republiky, vyhlásil prvního regionálního vítěze. Stalo se jím město Odry, které se v konkurenci dvaadvaceti hodnocených měst Moravskoslezského kraje umístilo nejlépe. Druhou příčku obsadil Třinec. Loňský vítěz – Opava – je letos třetí. 

Loni stříbrné Odry uspěly z padesátky sledovaných kritérií zejména v oblasti kvality lokality, která hodnotí například míru znečištění ovzduší či míru kriminality. Další úspěch zaznamenalo město v oblasti cenových podmínek, kde se hodnotila mimo jiné cena bytu, pozemku či výše poplatků uložených podnikatelům. Kladné body Odry získaly také u podnikatelů. Ti v telefonickém výzkumu hodnotili podnikatelské prostředí, přístup městského úřadu nebo dostupnost vhodné pracovní síly. 

Konkurenční výhodou našich podnikatelů je napojení na dálnici, nízká cenová úroveň nemovitostí a vyšší nezaměstnanost, která může být příležitostí pro rozvoj pracovního trhu,“ sdělil při přebírání ocenění starosta Oder Pavel Matůšů. 

Druhou příčku v letošním ročníku obsadil Třinec, který si oproti loňskému roku polepšil o pět míst. Zabodoval zejména v oblastech podnikatelské prostředí a pracovní trh. Na třetí pozici se umístil loňský vítěz – Opava. Ta v Moravskoslezském kraji dosáhla vůbec nejlepšího ohodnocení v kvalitě veřejné správy a v oblasti pracovního trhu.
Partner výzkumu Eurovia CS také ocenil město s nadprůměrnými výsledky v některé z dílčích kategorií. „Za dobrý přístup veřejné správy, za vysoký podíl kapitálových výdajů, zodpovědně nastavený rozpočet a péči o předškolní vzdělávání udělujeme speciální ocenění městu Vítkov,“ informoval Tomáš Vítek, ředitel Závodu Ostrava stavební skupiny Eurovia CS. 

Vyhlášení celorepublikového vítěze a celkového pořadí 227 obcí ve výzkumu Město pro byznys proběhne 24. listopadu v Praze. Loni se nejlepším městem pro podnikání stal Písek, na druhém místě skončila Nová Paka a třetí příčku obsadil Prostějov. 

Cílem výzkumu je nalézt místo s nejlepšími podmínkami pro podnikání. Města se hodnotí na základě padesáti kritérií rozdělených do šesti oblastí: podnikatelské prostředí, kvalita lokality, pracovní trh, kvalita veřejné správy, cenové podmínky a telefonický průzkum mezi podnikateli.
***
Město pro byznys je srovnávací výzkum, jehož cílem je vytvořit diskusní platformu na téma podpory malého a středního podnikání ze strany místních samospráv. Vyhlašovatelem je týdeník Ekonom, partnerem je společnost Eurovia CS. Mediálními partnery výzkumu jsou zpravodajský kanál České televize ČT 24 a Český rozhlas. Odborným garantem je Hospodářská komora, data vyhodnocuje agentura pro informace a analýzy Datank. 

Zpět
© 2019 Communa, s.r.o., Všechna práva vyhrazena
Kontakt   |    Mapa stránek
Vytvořil artbox, s.r.o.
Partneri 2019