Logo

 Tiskové zprávy 

Výzkum: nejlepším městem pro podnikání v Olomouckém kraji je Prostějov

8. 9. 2011

Srovnávací výzkum Město pro byznys, který již čtvrtým rokem vyhodnocuje podnikatelské prostředí v 227 obcích České republiky, vyhlásil druhého regionálního vítěze. Stalo se jím město Prostějov, jež se v konkurenci třinácti hodnocených měst Olomouckého kraje umístilo nejlépe. Druhou příčku obsadil Šternberk, na třetím místě skončil Zábřeh. 

Prostějov obhájil loňské prvenství, které získal zejména za dobré výsledky v oblasti kvality lokality a kvality veřejné správy. Nejlépe ze všech měst Olomouckého kraje si vedl také u podnikatelů. Ti v telefonickém výzkumu hodnotili podnikatelské prostředí, přístup městského úřadu nebo dostupnost vhodné pracovní síly. 

Předpokladem našeho rozvoje našeho města je blízkost k dálnici a především tradice oděvního průmyslu. I po krachu OP Prostějov je u nás několik velmi dynamicky rozvíjejících oděvních firem střední velikosti,“ sdělila při přebírání ocenění prostějovská místostarostka Alena Rašková. 

Na druhém místě se v letošním ročníku výzkumu umístilo město Šternberk, které po loňské desáté pozici slaví úspěch zejména v oblasti pracovního trhu. Spokojeni s podnikatelským prostředím, které město vytváří, jsou podle telefonického průzkumu také samotní podnikatelé. Třetí příčku v Olomouckém kraji obsadilo město Zábřeh. Zde se cení zejména dobré cenové podmínky a kvalita veřejné správy. Nejlépe však Zábřeh dopadl v průzkumu mezi podnikateli. 

Partner výzkumu Eurovia CS také ocenil město s nadprůměrnými výsledky v některé z dílčích kategorií. „Speciální ocenění za dobrý přístup veřejné správy udělujeme Přerovu za dobrý web z pohledu podnikatelů, velký rozsah úředních hodin, péči o veřejnou dopravu a výsledky testu elektronické komunikace,“ informoval Jan Špaňo, ředitel oblasti Morava stavební skupiny Eurovia CS. 

Vyhlášení celorepublikového vítěze a celkového pořadí 227 obcí ve výzkumu Město pro byznys proběhne 24. listopadu v Praze. Loni se nejlepším městem pro podnikání stal Písek, na druhém místě skončila Nová Paka a třetí příčku obsadil Prostějov. 

Cílem výzkumu je nalézt místo s nejlepšími podmínkami pro podnikání. Města se hodnotí na základě padesáti kritérií rozdělených do šesti oblastí: podnikatelské prostředí, kvalita lokality, pracovní trh, kvalita veřejné správy, cenové podmínky a telefonický průzkum mezi podnikateli.
***
Město pro byznys je srovnávací výzkum, jehož cílem je vytvořit diskusní platformu na téma podpory malého a středního podnikání ze strany místních samospráv. Vyhlašovatelem je týdeník Ekonom, partnerem je společnost Eurovia CS. Mediálními partnery výzkumu jsou zpravodajský kanál České televize ČT 24 a Český rozhlas. Odborným garantem je Hospodářská komora, data vyhodnocuje agentura pro informace a analýzy Datank.

Zpět
© 2019 Communa, s.r.o., Všechna práva vyhrazena
Kontakt   |    Mapa stránek
Vytvořil artbox, s.r.o.
Partneri 2019