Logo

 Tiskové zprávy 

Nejlepším místem pro podnikání na jižní Moravě je Kyjov

29. 3. 2016
Nízké ceny stavebních pozemků, vysoký podíl studentů odborných škol a vysoká konkurence na trhu práce. Hlavní důvody proč se stal Kyjov nejlepším místem pro podnikání v Jihomoravském kraji. Druhý je Vyškov a bronz bere Hodonín. Výzkum Město pro byznys 2015 hodnotí již osmým rokem 205 obcí s rozšířenou působností a 22 městských částí hlavního města České republiky. Výzkum zpracovává analytická agentura Datank.

Kyjov poskočil z loňského druhého místa na příčku nejvyšší především díky nízkým cenám stavebních pozemků a bytů. Ve prospěch města hraje také vysoký podíl učňů a studentů v odborném vzdělávání a podnikatelé ocení i velký počet uchazečů o jedno pracovní místo. „Kyjov je znám jako město folklóru, ale také škol. Od gymnázia až po učňovské obory. Tradice, kvalita pedagogického sboru, ale především dlouhodobá zkušenost s tím, že se po studiu dostanou mladí do zaměstnání, je pro nás skvělou vizitkou. Doufám, že nebudeme jen vlaštovkou a že se celá republika a ministerstvo ještě více pustí do podpory odborného vzdělávání,“ okomentoval jeden z důvodů vítězství starosta a předseda Svazu měst a obcí František Lukl. Při hodnocení hospodaření radnice boduje Kyjov hlavně vysokými výdaji na investice a nízkými poplatky. Například za vodné a stočné zaplatí podnikatelé druhou nejnižší cenu v kraji.

Vyškov se o místo propadl, ale stále platí za jedno z nejlepších měst pro podnikání na jižní Moravě. Vyškov má nejlepší ukazatel iRatingu a stejně dobře si vede také ve srovnávání nákladů na dluhovou službu. „Dlouhodobě jsme pyšní především na to, že nemáme žádný dluh. V budoucnu se to nejspíše změní, protože plánujeme výstavbu nového zimního stadionu. Ve Vyškově nemá prostor politikaření. Nehrajeme hry velkých hráčů a snažíme se vždy dohodnout. Budujeme kvalitní ekonomické prostředí a pracujeme vždy v zájmu našich občanů,“ uvedl místostarosta Karel Jurka.

Třetí místo putuje do Hodonína, který má vysoký podíl firem a velkých zaměstnavatelů. „Snažíme se lákat velké investory, ale jsme velmi obezřetní, stále pro nás platí, že se nejlépe vyplatí dlouhodobá a trpělivá spolupráce s malými a středními podnikateli,“ uvedl místostarosta Jiří Janda. Podnikatelům napomáhají nízké ceny bytů a mohou ocenit velkou konkurenci na trhu práce. Úplně nejlepší v kraji je Hodonín v rozsahu úředních hodin živnostenského úřadu. „Těší mě, že se nám v celkovém kontextu dobře daří, ale bohužel máme stále pár bolístek. Jde hlavně o odchod mladých do větších měst a následně problém s přilákáním lidí do naší oblasti,“ dodal Janda.

Vyhlášení regionálních výsledků výzkumu Město pro Byznys probíhá v letošním roce v rámci krajských setkání Svazu měst a obcí České republiky. Spolupráce umožňuje otevřeně diskutovat o aktuálních tématech, která se týkají podnikatelů, radnic a obyvatel všech měst a obcí v České republice. Krajské setkání SMO ČR Jihomoravského kraje se neslo v duchu seznamování s aktivitami Svazu v legislativě a snahy Svazu o zajištění dostatečné diskuse o tématech, která se jeho členů přímo dotýkají.
Zpět
© 2017 Communa, s.r.o., Všechna práva vyhrazena
Kontakt   |    Mapa stránek
Vytvořil artbox, s.r.o.
Partneri 2017